مقالات

شرایط عمل لیزیک چشم

تاریخ انتشار : | دسته بندی : مقالات
2047 بازدید

عمل لیزیک چشم 

برای درمان عیوب انکساری چشم امروزه از روش عمل لیزیک چشم استفاده می‌کنند. اما برای انجام آن باید شرایط عمل لیزیک چشم را نیزدر نظر گرفت . در ادامه به شرح این شرایط می پردازیم.در عمل لیزیک شیوه کار به این صورت است که ابتدا با استفاده از لیزر و یا تیغه‌های میکروکراتوم ضخامتی از قرنیه که مورد نیاز است بریده می‌شود و آن را زیر لیزر قرار می‌دهند تا به صورت لایه جمع شده‌ای در آید و مجدد آن لایه جمع شده را بر روی محلی که از آن برش داده شده بود قرار می‌دهند. 

کار دستگاه لیزر فمتوسکند به این صورت است که برای متمرکز کردن انرژی لیزر در سطح و عمق قرنیه استفاده می‌شود و همچنین می‌توان تعداد پالس‌ها و مقدار و میزان انرژی که قرار است برای انجام این عمل صورت گیرد را مشخص و تعیین کرد.

 از جمله بهترین روش‌های انجام لیزیک چشم استفاده از تکنیک فمتو لیزیک است. این روش جراحی را می‌توان به عنوان جدیدترین روش برای درمان عیوب انکساری چشم دانست. در این شیوه درمان از لیزر فموتوسکند و لیزر اگزایمر برای عمل لیزیک چشم استفاده می‌شود.

شرایط عمل لیزیک چشم

چه شرایطی برای عمل لیزیک چشم توصیه می‌شود؟

عمل لیزیک چشم را می‌توان شاهکار پزشکی در زمینه رفع عیوب انکساری چشم دانست. امروزه با پیشرفت تکنولوژی افراد دوست دارند که از دست عینک خلاص شوند. برای انجام این کار روش‌های زیادی به وجود آمده است که یکی از بهترین آن‌ها استفاده از عمل لیزیک چشم است. اما این که همه افراد عینکی شرایط عمل لیزیک چشم را دارند یا نه جای کمی بحث دارد.

 باید گفت که همه افراد شرایط عمل لیزیک چشم را ندارند زیرا در این زمینه یک محدوده سنی وجود دارد که باید آن را رعایت نمود. شرایط سنی عمل لیزیک چشم یکی از عوامل اصلی بازدارنده این عمل به حساب می‌آید و باید به آن توجه ویژه داشت. بنا به نظریه پزشکان انجام عمل لیزیک چشم برای کسانی که سن آن‌ها از 18 سال به پایین است و یا افرادی که سن آن‌ها بالای 50 سال است به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. چون که احتمال مبتلا شدن این افراد به آب مروارید چشم بسیار زیاد است.

همچنین افرادی که کاندید عمل لیزیک می شوند باید حداقل شش ماه شماره چشم ثابتی داشته باشند و مبتلا به بیماری های چشمی از جمله آب مروارید ، قوز قرنیه و ... نباشند.

شرایط بعد از عمل لیزیک چشم

خوب است در این قسمت از مطلب در خصوص شرایط بعد از عمل لیزیک چشم برای شما نکاتی را عرض نماییم. باید توجه داشته باشید که تاری دید بعد از عمل بسیار شایع است و به هیچ وجه نگران کننده نیست و یک حالت طبیعی به حساب می‌آید.

به مرور زمان بعد از دو تا سه هفته که از عمل چشمتان می‌گذرد بهبودی بیشتری را در دید خود حس خواهید کرد.

بهترین فصل برای عمل لیزیک چشم فصل زمستان است. چون که در زمستان معمولاً فعالیت ما کمتر است و همین امر باعث می‌شود در مراقبت‌های بعد از عمل چشم که باید انجام دهیم بهتر عمل کنیم. استفاده از عینک محافظ یا محافظ چشمی در موقع خواب مخصوصاً در هفته‌های اول توصیه می‌شود.

توصیه می‌شود که قطره‌های چشمی که پزشک معالج توصیه کرده حتماً طبق دستور وی مصرف گردند.

کارهایی مانند مطالعه کردن، تماشای تلویزیون، رانندگی و ... را تا جایی انجام دهید که احساس خستگی در چشم خود نمی‌کنید.

در روزها و هفته‌های اول بعد از عمل لیزیک سعی کنید از عینک آفتابی در بیرون منزل استفاده کنید.

از مالش دادن چشم خود در ماه اول حتماً خود داری کنید زیرا این کار سبب خواهد شد لایه بریده شده قرنیه یعنی فلپ از جای خودش جا به جا شود.

به توصیه‌های پزشکی که عمل لیزیک چشم را انجام داده است گوش کنید و با رعایت نکات و مواردی که مطرح کرده‌اند ان شا الله به زودی به بهبودی کامل دست خواهید یافت.

برچسب ها:

رزرو نوبت :‌

جهت رزرو نوبت از دکتر محمد باقر رجبی با شماره زیر تماس بگیرید یا از گزینه نوبت دهی آنلاین اقدام کنید!
021-88201656 retinclinic
تهران ، میدان ونک ، ابتدای بزرگراه حقانی ، نرسیده به گاندی جنوبی ، پلاک ۷۲ ، ساختمان پزشکان ۷۲ ونک ، طبقه چهارم ، واحد ۴۰۲