مقالات

عوارض بعد از عمل شبکیه چشم

تاریخ انتشار : | دسته بندی : مقالات
39142 بازدید

 دانستنی‌های جراحی شبکیه چشم

در این مطلب می‌خواهیم در مورد مراقبت‌های بعد از عمل جراحی شبکیه چشم، هزینه عمل شبکیه چشم و عوارض بعد از عمل شبکیه چشم، اطلاعات مفیدی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم، پس تا پایان مطالب با ما باشید.

شبکیه چشم

شبکیه چشم کجای چشم قرار دارد؟

شبکیه یک‌لایه نازک در پشت چشم است که بافت عصبی داشته و این بافت حساسیت زیادی به نور دارد. هنگامی‌که نور را دریافت می‌نماید، آن را به پیام عصبی تبدیل می‌کند و به مغز می‌رساند؛ اما تغذیه این بافت عصبی توسط یک‌لایه پر از رگ به نام مشیمیه صورت می‌گیرد. این لایه دورتادور شبکیه را پوشانده و وظیفه اکسیژن‌رسانی به شبکیه را بر عهده دارد.
اگر اتفاقی برای شبکیه بیفتد، این پیام عصبی ناقص به مغز می‌رسد و در دید ما اختلال ایجاد می‌شود. بعضی از موارد جراحی شبکیه پارگی  ، سوراخ شدن ، جدا شدن از منبع تغذیه و ... که باعث می‌شود اکسیژن‌رسانی به آن متوقف شود و به‌تدریج بمیرد.

جهت اطلاع درباره جراحی لیزر شبکیه  مطلب لیزر شبکیه را مطالعه نمایید

مراقبت‌های بعد از عمل جراحی شبکیه چشم

مراقبت‌های بعد از عمل جراحی شبکیه چشم چیست؟

پس از عمل تا چند وقت، چشم دردناک است و حساس. این حس به دلیل اعمالی است که روی چشم شما انجام‌شده و نباید شما را نگران کند. مسلماً پس از عمل، پزشک شما مراقبت‌های بعد از عمل جراحی شبکیه چشم را برای شما توضیح می‌دهد و بهترین شخصی که می‌تواند شما را راهنمایی کند، پزشک خودتان است زیرا با توجه به شرایط عمل، توصیه‌هایی برای شما خواهد داشت که به‌صورت شخصی برای شماست.
یکی از مراقبت‌های بعد از عمل شبکیه چشم، استفاده از قطره‌های آنتی‌بیوتیک و قطره‌هایی که التهاب دردناک چشم را از بین ببرد، می‌باشد. گاهی با توجه به شرایط عمل، قطره‌های گشادکننده مردمک و قطره‌های پایین آورنده فشار چشم هم توصیه می‌شود.
بعضی وقت‌ها به دلیل نوع عمل (تزریق حباب گاز به داخل چشم) تأکید می‌شود که سر را صاف نگه‌دارید و تا چند هفته پس از عمل یکی از مراقبت‌های بعد از عمل شبکیه چشم برای شما، خوابیدن به‌صورت نشسته یا نیمه نشسته است نه طاق‌باز، بعضی‌اوقات ممکن است نیاز باشد از پوشش بر روی چشم در هنگام خواب استفاده کنید و ...
تمام این‌ها را هم که رعایت کنید، باید مرتباً جهت کنترل و بررسی وضعیت شبکیه، به پزشک خود مراجعه نمایید.

جهت  معاینه توسط دکتر محمدباقر رجبی ، فوق تخصص شبکیه ،با شماره های موجود در سایت  برای تعیین نوبت تماس بگیرید.  

021-88201656 

عوارض بعد از عمل شبکیه چشم

عوارض بعد از عمل شبکیه چشم چگونه است؟

با توجه به این‌که بر روی شبکیه چشم عمل‌های گوناگونی صورت می‌گیرد، عوارض بعد از عمل شبکیه چشم نیز در هر یک از این جراحی‌ها متفاوت خواهد بود.
چنانچه عمل اسکلرال باکلینگ انجام داده باشید، عوارض بعد از عمل شبکیه چشم در این عمل ممکن است شامل نزدیک بینی بیشتر از قبل از عمل، خونریزی ، آسیب به قسمت‌های دیگر چشم، عفونت چشم و بالا رفتن فشار چشم، دوبینی، افتادگی پلک‌ها، آب‌مروارید باشد که البته همه این عوارض در یک نفر ظهور نمی‌کند.
اما اگر عمل ازوما بر روی شبکیه انجام شود، عوارض بعد از عمل شبکیه چشم در این نوع جراحی شبیه عمل قبلی است و فقط نزدیک بینی ندارد و به‌عوض آن امکان آب‌مروارید دارد.
درصورتی‌که عمل شبکیه شما از نوع ویترکتومی ‌باشد، عوارض بعد از عمل شبکیه چشم در این نوع عمل از همه انواع جراحی‌ها کمتر است و ممکن است شامل عفونت، خونریزی شبکیه ، جدا شدن شبکیه و ضعف بینایی باشد.

هزینه عمل شبکیه چشم چقدر است؟

در عمل‌های جراحی معمولاً هزینه‌ها به‌صورت حدودی قابل تخمین زدن می‌باشد چراکه اولاً در هنگام عمل ممکن است اتفاقاتی بیفتد که غیرقابل‌پیش‌بینی باشد ثانیاً تا زمانی که نوع عمل شبکیه مشخص نشود، میزان هزینه مشخص نخواهد شد.

در ضمن شرایط بیماران متفاوت است و بنا به شرایط جسمی و پیشرفت بیماری، هزینه اعلام می‌شود. ولی آنچه مشخص است معمولاً عمل شبکیه چشم از مبلغ سه میلیون به بالا هزینه دارد.

برچسب ها:

رزرو نوبت :‌

جهت رزرو نوبت از دکتر محمد باقر رجبی با شماره زیر تماس بگیرید یا از گزینه نوبت دهی آنلاین اقدام کنید!
021-88201656 retinclinic
تهران ، میدان ونک ، ابتدای بزرگراه حقانی ، نرسیده به گاندی جنوبی ، پلاک ۷۲ ، ساختمان پزشکان ۷۲ ونک ، طبقه چهارم ، واحد ۴۰۲