مقالات

بهترین جراح آب مروارید

تاریخ انتشار : | دسته بندی : مقالات
2413 بازدید

بهترین جراح آب مروارید

آب مروراید از شایع ترین بیماری هایی است که ممکن است خود یا اطرافیانمان به آن مبتلا شویم. همچنین این بیماری می تواند مادرزادی هم باشد و کودک از ابتدای تولد به آب مروارید مادرزادی مبتلا باشد . پس از تشخیص این بیماری مسلما به دنبال بهترین جراح آب مروارید خواهید گشت . زیرا اگر نیاز به جراحی باشد ، حتما باید در اولین فرصت اقدام کرد.

بهترین جراح آب مروارید قطعا پزشکی است که از مهارت کافی در این زمینه برخوردار است و همچنین تجربه بالا و تخصص کافی در این زمینه نیز دارد. اهمیت یافتن بهترین دکتر آب مروارید به این دلیل است که موفقیت جراحی علاوه بر  شرایط چشم بیمار به جراح و نوع لنز داخل چشمی نیز بستگی دارد.

بهترین جراح آب مروارید

آب مروارید

این بیماری که معمولا با افزایش سن رخ می دهد به این دلیل که باعث کاهش بینایی می شود ، بیماری خطرناکی محسوب می شود. به همین دلیل پزشکان توصیه می کنند افراد سن بالا مرتب معاینه شوند تا اگر مبتلا به ایت بیماری بودن زودتر تشخیص داده شود.

آب مروارید به زبان ساده به معنای کدر شدن عدسی می باشد که علت آن تغيير در ساختار پروئتين‌های عدسی است كه به دلايل مختلف ايجاد مي‌شود. این بیماری درد ندارد و به آهستگی پیشرفت می کند.

تغییر رنگ عدسی چشم ، تاری دید ، حساسیت به نور از جمله علائم شایع بیماری آّب مروارید یا همان کاتاراکت است. تشخیص به موقع این بیماری توسط چشم پزشک و تجویز روش مناسب درمان به طرف شدن این علائم کمک می کند .

ضربه به چشم و سر، صدمات چشمی با مواد شیمیائی، قرار گرفتن طولانی مدت در معرض اشعه مادون قرمز و ماوراء بنفش مثل نور خورشید، سوءتغذیه، مصرف دراز مدت برخی از دارو‌ها مثل کورتون‌ها، برخی بیماری‌ها مثل دیابت و آب سیاه یا گلوکوم نیز منجر به ابتلا به آب مروارید می شود.

جراحی آب مروارید یا کاتاراکت

در اقدامات اولیه جهت درمان ممکن است تغییر عینک و محافظت از چشم در برابر نور به کاهش روند پیشرفت بیماری کمک کند اما در نهایت بیمار باید جراحی شود. و این جراحی زمانی انجام می شود که بیماری به دلیل ایجاد مشکل در بینایی ، زندگی روزمره فرد را مختل کند. تا زمانی که فرد می‌تواند به فعالیت‌های روزمره‌اش بپردازد، عمل آب‌مروارید را نیز می‌توان به تاخیر انداخت.

در عمل کاتاراکت عدسی چشم که کدر شده است از یک شکاف کوچک به وسیله دستگاه مخصوص به نام «فیکو» خارج می شود  و عدسی مصنوعی (لنز) داخل چشم  قرار داده می شود.

این عمل رایج است اما همانطور که پیش تر نیز به آن اشاره شد این جراحی  باید توسط بهترین جراح آب مروارید انجام شود تا موفق آمیز باشد. بنابراین در انتخاب پزشک خود حتما دقت فرمایید.

برای دیدن ویدئو این جراحی به مقاله فیلم عمل آب مروارید مراجعه کنید

برچسب ها:

رزرو نوبت :‌

جهت رزرو نوبت از دکتر محمد باقر رجبی با شماره زیر تماس بگیرید یا از گزینه نوبت دهی آنلاین اقدام کنید!
021-88201656 retinclinic
تهران ، میدان ونک ، ابتدای بزرگراه حقانی ، نرسیده به گاندی جنوبی ، پلاک ۷۲ ، ساختمان پزشکان ۷۲ ونک ، طبقه چهارم ، واحد ۴۰۲