مقالات

لازک چشم چیست ؟ | عمل جراحی لازک

تاریخ انتشار : | دسته بندی : مقالات
6383 بازدید

لازک چشم

لازک

بسیاری از افراد از استفاده از عینک و لنز های تماسی خسته شده اند و به دنبال روش هایی برای رهایی از عینک و لنز هستند. هدف از روش‌های لیزری برای اصلاح عیوب انکساری مانند نزدیک بینی ، دوربینی  و آستیگماتیسم ، ایجاد تغییر در انحنای قرنیه است که در این صورت فرد را از استفاده از عینک بی نیاز می کند . لازک (LASEK) ترکیبی از مزایای دو روش دیگر جراحی چشم یعنی لیزیک (LASIK) و پی آرکی (PRK) است. البته باید بدانیم هر يك از این روش ها دارای معایب و مزایایی هستند.

نحوه جراحی لازک

قبل از جراحی باید توجه کنید که افراد بالای 18 سال که به مدت 6 ماه شماره چشم ثابت داشته اند و مشکلات از قبیل آب مروارید و دیگر بیماری های چشمی نداشته اند قابلیت انجام این جراحی را دارند. معمولا پزشک با معاینه چشم و اندازه‌گیری ضخامت قرنیه، فشار چشم، اتساع مردمک و انکسار، و همچنین با بررسی سابقه پزشکی بیمار، نظر نهایی را در مورد عمل جراحی لیزیک یا منع آن اعلام می‌کند.

این عمل بدون بیهوشی و تنها با استفاده از قطره بی‌حس کننده انجام می‌گیرد. در جراحی لازک ابتدا با قرار دادن الکل رقیق 20% به مدت 15 تا 20 ثانیه اپی تلیوم قرنیه بصورت یکپارچه منعقد می گردد، سپس با ابزاری بسیار ظریف بنام هاکی آنرا برداشته و اشعه لیزر بر سطح قرنیه تابیده می شود و لایه تراشیده شده ظرف چند روز خود به خود ترمیم می‌شود. بعد از عمل داروهایی تجویز میشود که استفاده دقیق و مرتب آنها باعث تسریع روند بهبودی و جلوگیری از عفونت میشود

نحوه جراحی لازک چشم

مهمترین مزایای جراحی لازک چیست؟

  • خشکی چشم و  آسیب به قرنیه ناشی از جراحی لازک نسبت به روش‌های دیگر بسیار کمتر است.
  • مدت زمان عمل در حدود چند دقیقه است.
  • اعصاب قرنیه کمتر آسیب می‌بینند.

دوره نقاهت جراحی لازک

دوره نقاهت عمل لازک بر حسب شماره چشم متفاوت است. بعضی بیماران بعد از 2 تا 3 هفته دید مطلوب خود را به دست می‌آورند. اما بعضی دیگر ممکن است بعد از 2 تا 3 ماه دید کامل پیدا کنند که این موضوع در افرادی که شماره آستیگمات یا نزدیک بینی بالایی دارند، بیشتر اتفاق می‌افتد زیرا لایه‌برداری بیشتری روی قرنیه‌شان صورت گرفته است . اما این به این معنی نیست که بعد از جراحی دید ندارند ، فقط کیفیت دید به مرور بهتر می شود.

هزینه عمل لازک چشم

هزینه عمل جراحی لازک

هزینه جراحی لازک به عامل‌های متعددی بستگی دارد که از آن جمله می‌توان به موقعیت جغرافیایی کلینیک، جراح عمل و تکنولوژی‌های مورد استفاده اشاره کرد.

جهت اطلاع از قیمت دقیق و مشاوره و رزرو نوبت توسط دکتر محمدباقر رجبی  ، فوق متخصص لیزر و شبکیه در کلینیک رتین ، با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید.

برچسب ها:

رزرو نوبت :‌

جهت رزرو نوبت از دکتر محمد باقر رجبی با شماره زیر تماس بگیرید یا از گزینه نوبت دهی آنلاین اقدام کنید!
021-88201656 retinclinic
تهران ، میدان ونک ، ابتدای بزرگراه حقانی ، نرسیده به گاندی جنوبی ، پلاک ۷۲ ، ساختمان پزشکان ۷۲ ونک ، طبقه چهارم ، واحد ۴۰۲