تزریق آواستین

تاریخ انتشار : 1397/02/06 | دسته بندی : جراحی ها

آواستین

آواستین یکی از دارو هایی که به شکل تزریق داخل چشمی در چند سال اخیر استفاده می شود. این دارو به چشم تزریق می شود تا به کاهش افت دید در این بیمار کمک کند. در درمان بسیاری از بیماری های چشم مانند رتینوپاتی دیابتی , انسداد وریدهای شبکیه , ایجاد عروق خونی نا به جا در مشیمیه و بسیاری دیگر از بیماری های شبکیه کاربرد دارد.بسیاری از بیماریهای ذکر شده مزمن و طولانی مدت هستند ، به همین دلیل دوره درمان آنها نیز طولانی است و در این مدت باید بطور متناوب هر چند وقت یکبار تزریق داخل چشم تکرار شود ، همچنین بیماران نباید از این بابت نگرانی داشته باشند .

رتینوپاتی دیابتی عارضه چشمي ناشی از دیابت است که به دلیل تغییرات ایجاد شده در رگ‌های خونی رخ می‌دهد و می‌تواند باعث تخریب شبکیه شده و در نتیجه تصویری که شبکیه به مغز میفرستد را تار كند.آمپول آواستین از ایجاد عروق جدید که در شبکیه چشم افراد دیابتی صورت می‌گیرد ، جلوگیری می‌کند . آواستین پس از رقيق شدن توسط دكتر داروساز، توسط جراح چشم پزشك در اتاق عمل و در شرايط خاصي در چشم بيمار تزريق مي‌شود.

نحوه تزریق آواستین

تزریق آواستین توسط  چشم پزشک و در اتاق عمل انجام می شود. نيازي به بيهوشي نيست و فقط قبل از تزريق، قطره بي حسي در چشم ريخته مي شود. مدتي كه دراتاق عمل حضور داريد، تحت نظر متخصص بيهوشي خواهيد بود. تزريق با سرسوزن بسيار كوچك و بسيار سريع انجام مي شود. حين تزريق احساس فشار در چشم خواهيد داشت. معمولاً نيم تا يك ساعت بعد از تزريق، مرخص خواهيد شد.

عوارض تزریق آواستین

• درد در محل تزریق
  • خونریزی های خفیف سریع الجذب
  • خارش و سوزش ناچیز و گاهی ورم قرنیه و التهاب چشم

مراقبت های بعد از تزریق آواستین

برخی از پزشکان بعد از تزریق قطره های آنتی بیوتیک تجویز می کنند که این قطره ها مطابق با دستور پزشک باید استفاده شوند. یه روز بعد از تزریق و سپس هر ۴ الی ۶ هفته بیمار معاینه می شود و در صورت صلاحدید تزریق مجدد تکرار می شود بعد از تزریق بیمار عوارضی مانند اشک ریزش قرمزی و سوزش چشم را تجربه می کند .اما در صورت بروز علائمی مانند درد شدید ، تهوع ، دیدن سایه در میدان بینایی در اسرع وقت به چشم پزشک مراجعه کنید.

بعد از تزریق آواستین از مالیدن چشم های خود خودداری کنید و  هنگام پاک کردن اشک ریزش به آرامی اطراف چشم های خود را پاک کنید. بمدت دو تا سه روز از شستوشوی سر و صورت خودداری شود. محدوديتي براي انجام كارهاي روزمره و وضعيت خواب و استراحت وجود ندارد.

جهت رزرو از دکتر محمد باقر رجبی نوبت با شماره زیر تماس بگیرید یا از گزینه نوبت دهی آنلاین اقدام کنید!