مقالات

شبکیه نوزادان نارس

تاریخ انتشار : | دسته بندی : مقالات
4208 بازدید

شبکیه نوزادان نارس

شبکیه نوزادان نارس

یکی از مهمترین عوامل نابینایی در نوزادان، مشکلات شبکیه نوزادان نارس است که به دلایلی همچون زایمان زودرس و کم بودن وزن در زمان تولد می باشد، در واقع در چنین نوزادانی، رگهای خونی غیر عادی در شبکیه ایجاد می شود که عملکرد مناسبی نداشته و باعث نابینایی نوزادان نارس می شود.

در خیلی از مواقع در چنین زمانی معاینه و جراحی توسط فوق تخصص شبکیه نوزادان انجام می شود و چشم بهبود پیدا می کند. از علائم مشکلات شبکیه نوزادان نارس می توان به انحراف در چشم ، لوچی ، نزدیک بینی چشم و سفید دیده شدن مردمک اشاره کرد.

یکی از مهمترین نکاتی که بایستی به آن توجه کنید درمان شبکیه است، در واقع در زمانیکه شدت بیماری در نوزادان زیاد باشد به جدا شدن شبکیه چشم می انجامد که در نهایت موجب نابینایی نوزادان ناس می شود.

با توجه به اهمیت معاینه شبکیه چشم نوزادان نارس ، جهت  معاینه توسط دکتر محمدباقر رجبی ، فوق تخصص شبکیه ،با شماره های موجود در سایت  برای تعیین نوبت تماس بگیرید. 

021-88201656 

فوق تخصص شبکیه نوزادان 

مشکلات شبکیه در نوزادان نارس، با توجه به نوع بیماری و اینکه چه شدتی دارد متفاوت است. با اینحال در زمانیکه شدت این بیماری افزایش یابد به خونریزی شبکیه ، جدا شدن شبکیه، انحراف چشم و در نهایت از دست دادن بینایی می انجامد. به همین دلیل بایستی برای درمان به فوق تخصص شبکیه نوزادان مراجعه نمایید تا با عمل شبکیه چشم از نابینایی نوزدان جلوگیری شود

در واقع در بیشتر مواقع که نوزادان در اثر عواملی همچون وزن کم و نارسی دچار مشکلات شبکیه می شوند قابل کنترل و درمان است و توسط پزشک فوق تخصص می توان با حفظ بخش مرکزی شبکیه از نابینایی نوزاد جلوگیری شود و لیزر شبکیه یکی از پرکاربرترین روش جراحی برای حفظ بینایی نوزادان است.

در روش لیزر شبکیه ، لیزر موجب توقف رگ های خونی غیر عادی شده و فشار از روی بخش مرکزی شبکیه برداشته می شود. به همین دلیل لیزر شبکیه نوزادان نارس توسط فوق تخصص شبکیه نوزادان یکی از بهترین روش ها برای جلوگیری از جدا شدن شبکیه و نابینایی چشم است.

درمان نابینایی نوزادان نارس

درمان نابینایی نوزادان نارس

برای تشخیص و درمان رتینوپاتی نوزادان نارس ، معاینه شبکیه چشم نوزادان نارسی که ریسک ابتلا به این بیماری را دارند باید در هفته ۴ تا ۶ پس از تولد انجام گیرد.

 برای درمان چنین مشکلاتی حتما بایستی به  فوق تخصص شبکیه نوزادان مراجعه کرد تا با انجام روش های کاربردی توسط پزشک از نابینایی نوزادان جلوگیری شود. همچنین در برخی از موارد با نظر پزشک، ممکن است جراحی به بار دوم هم کشیده شود تا با حفظ بخش مرکزی شبکیه از کوری جلوگیری شود.


برچسب ها:

رزرو نوبت :‌

جهت رزرو نوبت از دکتر محمد باقر رجبی با شماره زیر تماس بگیرید یا از گزینه نوبت دهی آنلاین اقدام کنید!
021-88201656 retinclinic
تهران ، میدان ونک ، ابتدای بزرگراه حقانی ، نرسیده به گاندی جنوبی ، پلاک ۷۲ ، ساختمان پزشکان ۷۲ ونک ، طبقه چهارم ، واحد ۴۰۲