مقالات

تزریق داخل چشمی | هزینه تزریق داخل چشم

تاریخ انتشار : | دسته بندی : مقالات
57361 بازدید

تزریق داخل چشمی

تزریق داخل چشمی چیست؟

در گذشته های نه چندان دور درمان بیماری های چشمی در یک سری داروهای مخصوص مانند قطره چشمی و قرص های خوراکی محدود می شدند. اما امروزه وضعیت تغییر اساسی پیدا نموده است. با توجه به پیشرفت علم و دانش پزشکی علل خصوص دانش چشم پزشکی، قرص های خوراکی و قطره های چشمی رفته رفته جایگاه خود را از دست دادند و روش ها و متد های نوین پیشرفته علمی چشم پزشکی با رعایت اصول تزریق دارو و نیز مراقبت از چشم وارد عمل شدند.

تزریق داخل چشمی یکی از روش های مدرن و نوین پزشکی است که امروزه بسیار مورد توجه متخصصین چشم پزشک در دنیا واقع شده است. این روش با ارائه تکنیک های بسیار جدید و پیشرفته وارد این حوزه شد و با ورود خود موجب تسهیل در روند تشخیص و درمان بیماری های چشمی نیز گشت. 

امروزه تزریق داخل چشمی، به عنوان یکی از مهم ترین تحولات چشم پزشکی معرفی شده است که با ارائه ی متد های مدرن در جهت درمان بسیاری از بیماری های قرنیه و شبکیه چشم اقدام به عمل آورده است. این روند که بر روی بسیاری از بیماری های صعب العلاج چشمی تأثیر به سزایی گذاشته است موجب گردیده تا روند جراحی شبکیه چشم و همچنین مدت زمان درمان مشکلات چشمی، نسبت به گذشته بسیار تسهیل شود.

برای دیدن فیلم تزریق داخل چشمی به مقاله فیلم تزریق در چشم مراجعه کنید

تزریق داخل چشمی چگونه انجام می شود؟

آیا می دانید تزریق داخل چشمی چگونه انجام می شود؟

آیا از روش های تزریق آن اطلاع دارید؟

در پاسخ به سؤالات برخی از کسانی که می خواهند بدانند تزریق داخل چشمی چگونه انجام می شود در ابتدا باید گفت به طور عمده تزریق داخل چشمی به دو علت بر روی بیماران چشمی انجام می شود. نخست در جهت درمان بیماری رتینوپاتی دیابتی و جلوگیری از خونریزی آن و دوم در جهت درمان لکه زرد که در اثر بسیاری از بیماری های مختلف بر روی شبکیه چشم ایجاد شده است. این روش که عمدتاً با تزریق دارو به درون شبکیه چشم صورت می گیرد در مدت زمان کوتاهی میزان اثربخشی قابل توجهی را بر روی چشم گذاشته و روند درمان را تسریع می بخشد.

یکی از داروهایی که امروزه به شکل تزریقی به داخل چشم در جهت درمان بیماری های چشمی اعمال می شود آواستین نام دارد. این دارو مایع بدون رنگ و بو و نیز کاملاً استریل شده می باشد که به طور معمول در شرایط 28 درجه سانتی گراد نگهداری می شود. لازم به ذکر است این دارو باید بعد از رقیق شدن کامل توسط جراح چشم پزشک در اتاق عمل به درون شبکیه چشم بیمار تزریق می شود.

کسانی که از بسیاری بیماری هایی نظیر آب مروارید، آب سیاه و همچنین مشکلات دیگر چشمی مانند صدمه دیدن رگ های خونی داخل چشم رنج می برند می توانند با مراجعه به نزد متخصصین چشم پزشکی و با تزریق دارو به داخل چشم در جهت کاهش درد و رفع این امراض اقدام به عمل آورند. از جمله فوایدی که با تزریق دارو به داخل شبکیه چشم را می توان قبل از هر چیز به اطمینان حاصل کردن از ارسال دارو به درون بافت بیمار و همچنین کاهش دادن عوارض جانبی داروهای دیگر به حداقل مقدار ممکن اشاره نمود.

عوارض تزریق چشمی

عوارض تزریق چشمی

یکی از سؤالات رایج و متداول درباره تزریق داخل چشمی، اطلاع از عوارض آن است. اینکه آیا تزریق چشمی می تواند عارضه ای را به همراه داشته باشد؟ تزریق داخل چشمی از عارضه های بسیار کم و حداقلی در مقایسه با دیگر روش های درمان چمی برخوردار است. تا جایی که می توان گفت انجام ندادن تزریق داخل چشمی به مراتب مشکلات و خطرات بیشتری موجه بیماران خواهد کرد.

 از آن جایی که تزریق داخل چشم یک روش درمانی موضعی به حساب می آید بنابراین تنها عوارض نادر و بسیار کمی که می توان برای این روش برشمرد می توان به درد در محل تزریق به مدت بسیار کم، خونریزی های بسیار خفیف و سریع الجذب، خارش و سوزش ناچیز در مدت زمان بعد از تزریق و اندکی تورم قرنیه چشم اشاره نمود که تمامی این موارد با تجویز یک سری آنتی بیوتیک ها از جانب پزشک مربوطه برطرف خواهند شد.روش تزریق داخل چشم

هزینه تزریق داخل چشم

به طور کلی هزینه تزریق داخل چشم با داشتن دفترچه بیمه درمانی بسیار ارزان تر و به صرفه تر از هزینه های آزاد است. چنانچه بیماران از بیمه تکمیلی برخوردار باشند این روش جراحی و تزریق دارو به شبکیه چشم توسط جراح چشم پزشک هزینه کمتری دارد .



برچسب ها:

رزرو نوبت :‌

جهت رزرو نوبت از دکتر محمد باقر رجبی با شماره زیر تماس بگیرید یا از گزینه نوبت دهی آنلاین اقدام کنید!
021-88201656 retinclinic
تهران ، میدان ونک ، ابتدای بزرگراه حقانی ، نرسیده به گاندی جنوبی ، پلاک ۷۲ ، ساختمان پزشکان ۷۲ ونک ، طبقه چهارم ، واحد ۴۰۲