مقالات

فیلم تزریق در چشم

تاریخ انتشار : | دسته بندی : مقالات
11087 بازدید

تزریق داخل چشم

از جدیدترین روش هایی که برای درمان بیماری های چشمی مانند رتینوپاتی دیابتی یا مشکلاتی مانند پارگی شبکیه استفاده می شود می توان به تزریق داخل چشمی اشاره کرد که تاثیر بسزایی در درمان و کنترل بیماری ها دارد.

رتینوپاتی دیابتی عارضه چشمي ناشی از دیابت است که به دلیل تغییرات ایجاد شده در رگ‌های خونی رخ می‌دهد و می‌تواند باعث تخریب شبکیه شده و در نتیجه تصویری که شبکیه به مغز می­فرستد را تار كند.

تا قبل از تزریق داخل چشمی پزشکان مجبور به تجویز داروهایی بودند که از طریق خون بر روی شبکیه تاثیر می گذاشتند. اما این روش مسیر درمان را آسان تر و سریع تر کرد. تشخیص سریع بیماری نیز در درمان موثر است بنابراین در صورت مشاهده علائمی مانند  تاری دید ، دوبینی ، کج و معوج دیدن به خصوص در افراد که بیماری قند خون یا دیابت دارند و یا افرادی که فشار خون و چربی خون بالا دارند حتما به متخصص مراجعه کنید.

کاربرد تزریق در چشم

روش تزریق داخل چشمی برای بیماران دیابتی و افرادی که دچار فشار خون و چربی خون که رگ های شبکیه آنها مختل شده است قابل استفاده است و همچنین نوزادان نارس دچار اختلال بینایی و دارای رتینوپاتی نوزادان نارس و در مواردی که رگ زایی غیرطبیعی در اثر بیماری سنی شبکیه رخ می دهد نیز از این روش درمانی استفاده می شود.

فیلم تزریق 

در ویدئو کوتاه زیر نحوه تزریق دارو به چشم را مشاهده می کنید . در این روش پزشک بعد از استفاده از قطره های چشمی دارو را به وسیله سوزن های بسیار نازک به درون کره چشم ، نزدیک به شبکیه و در پشت چشم تزریق می کند:


برچسب ها:

رزرو نوبت :‌

جهت رزرو نوبت از دکتر محمد باقر رجبی با شماره زیر تماس بگیرید یا از گزینه نوبت دهی آنلاین اقدام کنید!
021-88201656 retinclinic
تهران ، میدان ونک ، ابتدای بزرگراه حقانی ، نرسیده به گاندی جنوبی ، پلاک ۷۲ ، ساختمان پزشکان ۷۲ ونک ، طبقه چهارم ، واحد ۴۰۲