مقالات

آب مروارید و ارتباط آن با بیماری دیابت

تاریخ انتشار : | دسته بندی : مقالات
1638 بازدید

چشم و بیماری دیابت

چشم و بیماری دیابت

از عمومی ترین بیماری هایی که در بین مردم شایع است بیماری قند خون یا دیابت است که یکی از عوارضی این بیماری مرتبط با چشم است. بیماری دیابت در دراز مدت بر روی چشم تاثیر می گذارد و در صورت عدم درمان ممکن است باعث نابینایی گردد به همین دلیل افرادی که دارای قند خون بالا هستند به طور منظم توسط چشم پزشک و ترجیحا متخصص شبکیه مورد معاینه قرار می گیرند.

آب مروارید و رتینوپاتی دیابتی از شایع ترین عوارض چشمی دیابت هستند که اگر به موقع تشخیص داده شوند امکان درمان و کنترل در آن ها وجود دارد و تشخیص به موقع ملزم معاینه منظم و به موقع است. هرچه طول مدت بیماری دیابت بیشتر باشد، اثرات آن بر روی قسمت های مختلف چشم به خصوص شبکیه افزایش پیدا می کند.

با توجه به اهمیت معاینه چشم بیماران دیابتی  ، جهت  معاینه توسط دکتر محمدباقر رجبی ، فوق تخصص شبکیه ،با شماره های موجود در سایت  برای تعیین نوبت تماس بگیرید. 

021-88201656

آب مروارید و ارتباط آن با بیماری دیابت

آب مروارید و ارتباط آن با بیماری دیابت

شیوع آب مروارید در افراد دیابتی بیشتر از افراد عادی است و احتمال ابتلا به این بیماری را در افرادی که دارای قند خون بالا هستند دو تا چهار برابر افزایش می دهد. آب مروارید نوعی بیماری چشم است که در آن عدسی چشم کدر شده و مشکلاتی را در بینایی ایجاد می کند.

بسیاری از افراد دیابتی با بی اطلاعی از این موضوع که تزریق انسولین فقط قند خون آن ها را در ناشتا کنترل می کند و ممکن است در طول روز یا شب قند خون بالایی داشته باشند، به عوارض بیماری خود توجهی ندارند.

افراد دیابتی حداقل یک بار در سال باید توسط چشم پزشک معاینه شوند

افراد زيادي مبتلا به آب مرواريد در هر دو چشم هستند اما آب مرواريد از چشمی به چشم ديگر سرايت نمي‌كند سيگار كشيدن، تماس زياد با نور خورشيد از علت های دیگر ابتلا به آب مروارید است.

جراحی آب مروارید در افراد دیابتی جهت درمان این عوارض انجام می شود که نوع جراحی آن و روند آن مانند افراد دیگر است اما ممکن است مراقبت های بعد از عمل آب مروارید در بیماران مبتلا به قند خون متفاوت باشد که در این زمینه باید با پزشک معالج مشورت کرد. لزوم انجام جراحی نیز باید توسط پزشک مشخص شود. ممکن است بیمار همزمان نیاز به جراحی لیزر شبکیه برای درمان دیگر عوارض چشمی دیابت باشد که اولویت آن را نسبت به شرایط بیمار چشم پزشک مشخص می کند.

برچسب ها:

رزرو نوبت :‌

جهت رزرو نوبت از دکتر محمد باقر رجبی با شماره زیر تماس بگیرید یا از گزینه نوبت دهی آنلاین اقدام کنید!
021-88201656 retinclinic
تهران ، میدان ونک ، ابتدای بزرگراه حقانی ، نرسیده به گاندی جنوبی ، پلاک ۷۲ ، ساختمان پزشکان ۷۲ ونک ، طبقه چهارم ، واحد ۴۰۲