مقالات

درمان پارگی شبکیه چشم با لیزر

تاریخ انتشار : | دسته بندی : مقالات
3475 بازدید

پارگی شبکیه

پارگی شبکیه

از مشکلاتی که برای شبکیه چشم به وجود می آید ، پارگی شبکیه است که همانطور که می دانید شبکیه قسمت حساس به نور چشم است . داشتن شبکیه سالم برای برخورداری از بینایی ایده آل ضروری است .

پارگی پرده شبکیه زمانی رخ می دهد که شبکیه از محل طبیعی خود کنده شود. زمانی که پرده شبکیه جدا شود، عملکرد آن مختل  شده  و در نتیجه بینائی فرد تار می شود. اگر چشم را یک دوربین عکاسی در نظر بگیریم این عارضه مثل این می ماند فیلم داخل دوربین از محل خود رها شود.

از علائم این بیماری می توان به جرقه زدن چشم یا همان مگس پران و تاری دید اشاره کرد. جدا شدگی شبکیه به صورت خودبه خودی در افراد زیر 40 سال نادر است و معمولاً در افراد بالای 50 سال رخ می دهد.

جهت  معاینه توسط دکتر محمدباقر رجبی ، فوق تخصص شبکیه ،با شماره های موجود در سایت  برای تعیین نوبت تماس بگیرید. 

021-88201656

درمان پارگی شبکیه با لیزر

درمان پارگی شبکیه با لیزر

یکی از روش های درمان پارگی شبکیه که پس از تشخیص پزشک تجویز می شود لیزر شبکیه است .  این عمل یک عمل سرپائی است که با توجه به تشخیص پزشک معالج نوع عمل لیزر درمانی مشخص می شود.  یک اشعه قوی از نور لیزر بر روی قسمت صدمه دیده شبکیه متمرکز می شود.

هیچ درمانی بدون عارضه جانبی نیست اما ریسک لیزر درمانی خیلی کمتر از خطرات عدم درمان با لیزر است. با انجام مراقبتهای بعد ازعمل پارگی شبکیه از عوارض این جراحی کم می شود. به علت کاهش دید ناشی از لیزر، بعد از عمل باید از انجام کارهایی که نیازمند دید دقیق و در صورت افت دید می توانند خطر آفرین باشد همانند رانندگی، عبور از راه پله، کار با چاقو باید پرهیز کرد .

انواع لیزر شبکیه یا رتین

لیزر شبکیه YAG و لیزر شبکیه PRP که در افراد مبتلا به رتینوپاتی دیابتی استفاده می شود . در هر دوی آن از قطره های چشمی که باعث بی حسی چشم و گشاد شدن مردمک می شوند استفاده می شود

این جراحی توسط فوق تخصص شبکیه انجام می شود و حداکثر در 30 دقیقه انجام می شود. لیزر را می توان به چندین روش مختلف بسته به اینکه كدام بخش از شبکیه نیاز به درمان دارد، روي شبکیه انجام داد.

رزرو نوبت :‌

جهت رزرو نوبت از دکتر محمد باقر رجبی با شماره زیر تماس بگیرید یا از گزینه نوبت دهی آنلاین اقدام کنید!
021-88201656 retinclinic
تهران ، میدان ونک ، ابتدای بزرگراه حقانی ، نرسیده به گاندی جنوبی ، پلاک ۷۲ ، ساختمان پزشکان ۷۲ ونک ، طبقه چهارم ، واحد ۴۰۲