مقالات

شرایط عمل لازک

تاریخ انتشار : | دسته بندی : مقالات
1277 بازدید

مجموع شرایط عمل لازک

عمل لازک یکی از عمل­هایی است که به وسیله لیزر و برای رفع عیوب انکساری چشم انجام می­شود. هر فرد برای آن که متوجه شود شرایط عمل لازک را دارا هست یا نه، باید توسط پزشک متخصص معاینه شود. شرایط عمل لازک شامل یک سری شرایط عمومی و مجموعه ای از شرایط اختصاصی است.

شرایط عمل لازک به طور عمومی

یک از شرایط عمل لازک، محدوده سنی بیماران است. توصیه پزشکان در مورد سن مناسب برای عمل لازک، سنین  18 تا 50 سال است؛ چرا که در سنین پایین تر احتمال تغییر شماره چشم وجود دارد. در سنین بالاتر نیز احتمال بیماری­های چشمی دیگر از جمله آب مروارید وجود خواهد داشت. البته بهتر است بیماران عمل خود را به سنین بالا موکول نکنند. در سنین پایین تر، بافت­ها بهتر امکان ترمیم خواهند داشت. از دیگر شرایط عمل لازک, عدم تغییر شماره چشم حداقل برای شش ماه است. بیماران تا ثابت شدن شماره چشم باید از عجله برای عمل خودداری نمایند.

شرایط عمل لازک به طور اختصاصی

این شرایط را پزشک پس از معاینه و عکس­برداری و هم­چنین با توجه به سابقه بیماری هر فرد و داروهای مصرفی وی، مشخص خواهد کرد. از جمله شرایط عمل لازک به طور اختصاصی عبارتند از:

عدم ابتلا به حساسیت چشم, عدم ابتلا به عفونت پلک، عدم ابتلا به بیماری­های رماتیسمی ، عدم ابتلا به سندرم خشکی چشم و... . فرد مبتلا می­بایست ابتدا این بیماری­ها را رفع و کنترل نموده و سپس اقدام به عمل لازک نماید.

از دیگر شرایط عمل لازک، قطع استفاده از داروهای قلبی آمیودارون و یا ایزوترتینیون مدتی قبل از عمل است. برخی شرایط عمل لازک نیز، پس از عکس برداری از قرنیه چشم مشخص خواهند شد: نداشتن قوز قرنیه و ضخامت 480 تا 500 میکرون برای قرنیه، از جمله این شرایط اختصاصی هستند.

شرایط عمل لازک

عمل لازک برای چه افرادی مناسب است ؟

از آنجا که در عمل لازک نسبت به سایر عمل­های مشابه، آسیب به قرنیه کمتر است، افرادی که دارای قرنیه نازک هستند، برای این عمل مناسب هستند. همچنین عمل لازک مناسب افرادی است که شیب انحنای قرنیه­شان کم باشد.

پس از عمل لازک، هیچ آسیبی به بافت چشم و قرنیه به دلیل ضربه و فعالیت­های جسمی وارد نخواهد شد. لذا افرادی که دارای فعالیت­های شدید جسمانی هستند، از جمله ورزشکاران و افرادی نظامی و صاحبان مشاغل سخت، برای این عمل افراد مناسبی خواهند بود.. عمل لازک هم چنین مناسب افرادی است که محدودیت­های پزشکی از جمله فشار خون بالا و بیماری دیابت را دارا هستند.

توصیه آخر:

همان­طور که در ابتدا گفتیم، اگر قصد عمل چشمتان را دارید، برای آن که مشخص شود شرایط عمل لازک را دارا هستید، توصیه می­شود که با پزشک متخصص در این زمینه مشورت نمایید تا ایشان با بررسی کامل ساختمان چشمی شما و سابقه پزشکی­تان، عمل مناسب را برایتان تجویز نماید

رزرو نوبت :‌

جهت رزرو نوبت از دکتر محمد باقر رجبی با شماره زیر تماس بگیرید یا از گزینه نوبت دهی آنلاین اقدام کنید!
021-88201656 retinclinic
تهران ، میدان ونک ، ابتدای بزرگراه حقانی ، نرسیده به گاندی جنوبی ، پلاک ۷۲ ، ساختمان پزشکان ۷۲ ونک ، طبقه چهارم ، واحد ۴۰۲