مقالات

فیلم عمل لازک

تاریخ انتشار : | دسته بندی : مقالات
3101 بازدید

عمل لازک

افرادی که از عیوب انکساری گاها رنج می برند به دنبال روش هایی برای خلاصی از عینک هستند. یکی از جراحی هایی که برای اصلاح این عیوب استفاده می شود عمل لازک است . این روش درمانی به صورت یک عمل سرپایی می باشد و در کلینیک انجام می شود. تفاوت بین عمل لیزیک و لازک ، نحوه برش قرنیه چشم است.

پزشک با معاینه چشم و اندازه‌گیری ضخامت قرنیه، فشار چشم، اتساع مردمک و انکسار، و همچنین با بررسی سابقه پزشکی بیمار، نظر نهایی را در مورد عمل جراحی یا منع آن اعلام می‌کند.

حداقل سن برای این جراحی ۱۸ سال می باشد و همچنین فرد نباید بیماری آب مروارید یا قوز قرنیه داشته باشد. نکته ای که در این جراحی وجود دارد این است که تغییرات صورت گرفته در قرنیه قابل بازگردانی نیست.

این جراحی در زمان کوتاهی انجام می شود و زمان ریکاوری 1 الی 2 روز می باشد و بعد از آن تا دو هفته نیاز به مراقبت هایی است . خشکی چشم یکی از شایع ترین عوارض این جراحی می باشد که موقت می باشد و برای نیمی از بیماران پس از این عمل‌های جراحی اتفاق می‌افتد. اما خشکی چشم ناشی از جراحی لازک نسبت به روش‌های دیگر بسیار کمتر است. درد جراحی لازک بیشتر از لیزیک و کمتر از PRK است.

فیلم عمل لازک

فیلم عمل لازک

هدف از روش‌های لیزری برای اصلاح عیوب انکساری مانند نزدیک بینی ، دوربینی و آستیگماتیسم، ایجاد تغییر در انحنای قرنیه است. لازک مخفف (Laser Assisted Sub-Epithelial Keratectomy) بوده و در لغت به معنای «برش قرنیه زیر اپیتلیومی به کمک لیزر» ترجمه می‌شود.

در این عمل برای شکل دهی قرنیه و اصلاح عیب انکساری، مشابه لیزیک از لیزر اگزایمر استفاده می‌شود؛ اما برای اصلاح بینایی سطح قرنیه (پس از تراشیدن سلولهای سطحی یا اپیتلیوم) مستقیماً لیزر می‌شود.

در فیلم زیر نحوه این جراحی را مشاهده می کند :


رزرو نوبت :‌

جهت رزرو نوبت از دکتر محمد باقر رجبی با شماره زیر تماس بگیرید یا از گزینه نوبت دهی آنلاین اقدام کنید!
021-88201656 retinclinic
تهران ، میدان ونک ، ابتدای بزرگراه حقانی ، نرسیده به گاندی جنوبی ، پلاک ۷۲ ، ساختمان پزشکان ۷۲ ونک ، طبقه چهارم ، واحد ۴۰۲