مقالات

درمان خونریزی شبکیه چشم

تاریخ انتشار : | دسته بندی : مقالات
20412 بازدید

خونریزی شبکیه چشم

شبکیه چشم

شبکیه چشم که از نه لایه جداگانه تشکیل شده است چیزی حدود 75 درصد مساحت کره چشم را پوشش می دهد. خونریزی شبکیه چشم یکی از بیماری های چشمی است که ممکن است هر فردی را در هر سن و سالی گرفتار نماید. به عنوان مثال ممکن است در سنین مختلف عارضه یا ضربه ای به چشم اصابت کرده باشد و موجب ایجاد خونریزی شبکیه چشم شود. در واقع ضربات عمده ترین عامل بروز خونریزی شبکیه چشم هستند.

درمان خونریزی شبکیه چشم

درمان خونریزی شبکیه چشم چگونه است؟

بدون شک برای درمان خونریزی شبکیه چشم باید در اسرع وقت به نزد فوق تخصص شبکیه مراجعه نمود تا اقدامات پزشکی لازم را در این باره انجام دهد. اگر بیمار در وضعیت وخیمی به سر برد و خونریزی چشم او زیاد باشد، ممکن است در جهت درمان خونریزی شبکیه چشم، پزشک مربوطه از او بخواهد چند روزی را صبر کند تا خونریزی چشم او کم شده و چشم او خون را جذب نماید. در این مدت، بیمار باید از بلند کردن و هل دادن چیزهای سنگین خودداری نماید.

به طبع با درمان به موقع خونریزی شبکیه چشم، می توان مشکل را به راحتی برطرف نمود و چشم را از آسیب های جدی تری در امان نگاه داشت. این روزها همه از روش درمانی لیزر برای درمان خونریزی شبکیه چشم صحبت می کنند. این روش که یکی از کارآمدترین روش های درمان خونریزی شبکیه چشم است به کنترل خونریزی کمک شایانی می کند. بیماران دیابتی می توانند با کمک لیزر درمانی، چشم های خود را از پارگی شبکیه چشم مصون نگاه داشته و از کاهش دید خود نیز جلوگیری نمایند.

در کنار تمامی موارد گفته شده نباید اهمیت ورزش کردن، داشتن یک رژیم غذایی سالم و کم کالری، کنترل فشار خون و همچنین قطع مصرف دخانیات را در کمک به درمان خونریزی شبکیه چشم نادیده گرفت.

جهت  رزرو نوبت و معاینه توسط دکتر محمدباقر رجبی ، فوق تخصص شبکیه و لیزر در کلینیک رتین با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید .

برچسب ها:

رزرو نوبت :‌

جهت رزرو نوبت از دکتر محمد باقر رجبی با شماره زیر تماس بگیرید یا از گزینه نوبت دهی آنلاین اقدام کنید!
021-88201656 retinclinic
تهران ، میدان ونک ، ابتدای بزرگراه حقانی ، نرسیده به گاندی جنوبی ، پلاک ۷۲ ، ساختمان پزشکان ۷۲ ونک ، طبقه چهارم ، واحد ۴۰۲