مقالات

عمل کاتاراکت | فیلم عمل آب مروارید چشم

تاریخ انتشار : | دسته بندی : مقالات
3282 بازدید

کاتاراکت یا آب مروارید

کاتاراکت یا آب مروارید در صورتی که درمان نشود یکی از 3 عامل اصلی نابینایی است. عمل کاتاراکت از شایع ترین جراحی های چشم است که توسط چشم پزشک انجام می شود .این بیماری از طریق مصرف دارو درمان نمی شود.

تا قبل از چهل سالگی قدرت انعطاف پذیری و شفافیت عدسی چشم معمولاً بسیار ایده آل است اما با افزایش سن ترکیب عدسی چشم که از آب و پروتئین است تغییر می کند و تجمع پروتئین ها باعث ایجاد کدورت در عدسی می شود. درواقع، بیشتر موارد آب‌مروارید در سالمندان بروز می‌کند. سابقه خانوادگی و دیابت نیز می تواند باعث بروز آب مروارید شود.

عمل کاتاراکت

عمل کاتاراکت

عمل کاتاراکت نوعی روش جراحی چشم است که در  آن عدسی  کدر شده برداشته می شود و لنز مصنوعی جایگزین آن می گردد. این جراحی نیز مانند هر جراحی دیگری عوارضی را ممکن است به دنبال داشته باشد و نتایج آن به منظور بهبود دید است.

در گذشته این اعتقاد وجود داشت که برای عمل کاتارکت باید صبر کرد تا به اصطلاح آب مروارید رسیده شود اما اموزه با پیشرفت تکنولوژی ، این حرف مقبولیت خود را از دست داده و هر گاه بیمار در دید خود دچار مشکل شود برای بهبود آن با نظر پزشک جراحی صورت می گیرد.

عمل جراحی آب مروارید معمولاً به صورت سرپایی انجام می شود و معمولا حدود یک ساعت یا کمتر زمان میبرد. از قطره برای بی حس کردن چشم استفاده می شود ، در برخی اوقات از داروهای آرام بخش برای بیماران استفاده می شود.

 دید شما در چند روز اول بعد از عمل جراحی ممکن است کامل نباشد. مراقبت های بعد از عمل آب مروارید وجود دارد که باید رعایت شوند.

فیلم عمل آب مروارید چشم

همانطور که در ویدئو مشاهده می کنید ، برشی در حدود ۱۲ میلی‌متر روی لبه قرنیه چشم ایجاد و سپس هسته عدسی کدرشده که در حدود ۹ تا ۱۱ میلی‌متر اندازه آن می‌تواند متغیر باشد، به صورت یکجا از چشم خارج و به جای آن یک عدد عدسی مصنوعی در داخل چشم جایگذاری می‌گردد. در پایان محل برش با بخیه‌های متعدد بسته می‌شود :


برچسب ها:

رزرو نوبت :‌

جهت رزرو نوبت از دکتر محمد باقر رجبی با شماره زیر تماس بگیرید یا از گزینه نوبت دهی آنلاین اقدام کنید!
021-88201656 retinclinic
تهران ، میدان ونک ، ابتدای بزرگراه حقانی ، نرسیده به گاندی جنوبی ، پلاک ۷۲ ، ساختمان پزشکان ۷۲ ونک ، طبقه چهارم ، واحد ۴۰۲