مقالات

عوارض بعد از عمل لازک

تاریخ انتشار : | دسته بندی : مقالات
14829 بازدید

عمل لازک

عمل لازک

عمل لازک یکی از عمل هایی است که امروزه برای رفع مشکل دید در افرادی که در دید خود دچار مشکلاتی مانند نزدیک بینی ، دوربینی ، آستیگمات هستند استفاده می شود. لازک در فارسی به معنای برش قرینه زیر اپیتلیومی به کمک لیزر ترجمه شده است.

عمل لازک معمولاً از چند طریق مختلف مانند روش سنتی، استفاده از الکل، ترنس اپیتلیال (تکنیک تک مرحله ای و بدون لمس) و روش حرفه ای صورت می گیرد. بیشتر پزشکان برای افرادی که محدودیت های پزشکی دارند یا بیمارانی که از دیابت و فشار خون بالا رنج میبرند عمل لازک را پیشنهاد می کنند.

در عمل لازک پس از تراشیدن سلول های سطحی سطح قرنیه به صورت مستقیم لیزر می شود. این عمل برای تمامی افراد می تواند پاسخگو بوده و باعث اصلاح سطح بینایی افراد می شود اما عمل لازم برای افرادی که از اختلالات قرنیه ای خاص رنج می برند و دارای قرنیه نازک هستند مناسب تر است و اثرات بیشتری دارد. عمل لازم ممکن است بعد از انجام عوارض متعددی برای فرد داشته باشد.

عوارض بعد از عمل لازک

عوارض بعد از عمل لازک

از مهم ترین عوارض بعد از عمل لازک می توان به دوبینی بعد از لازک و خشکی چشم اشاره نمود.

خشکی چشم بعد از لازک به دلیل صدمه اعصاب قرنیه چشم امری طبیعی و گذراست. با استفاده از قطره اشک مصنوعی می توان خشکی چشم بعد از عمل لازک را که معمولاً با سوزش چشم هر ماه است برطرف نمود.هر چند خشکی چشم بعد از لازک به مراتب کمتر از روش عمل دیگر چشم یعنی لیزیک است اما افرادی که دچار این مشکل می شوند نباید هیچ استرس و نگرانی بابت آن به خود راه بدهند.

دوبینی بعد از لازک نیز امری طبیعی است و بسته به نوع بینایی افراد و شرایط مراقبت و نگهداری بعد از عمل ممکن است بین 4 تا 10 ماه به طول بیانجامد. بسیاری از افراد در همان ماه اول بخش زیادی از بینایی خود را به دست می آورند اما ممکن است تا مدتی دچار دوبینی شوند که اصلا جای نگرانی ندارد و با مراقبت های ویژه از چشم بعد از چند ماه می توانند مشکل بینایی خود را حل شده ببینند.

بعد از انجام عمل نیاز به مراقبت های بعد از عمل لازک است تا عوارض مختلفی سلامت چشم و بینایی افراد را تهدید نکند. هر چند بسیاری از این عوارض در برخی از موارد کاملا طبیعی بوده و مربوط به طول درمان افراد هستند اما اگر مراقبت های لازم صورت نگیرد ممکن است این عوارض باعث صدمات جبران ناپذیری در چشم افراد شوند.

یکی از مواردی که بعد از عمل لازک باید انجام شود استفاده از عینک آفتابی به مدت 6 ماه تا یکسال بعد از زمان عمل است تا نور خورشید مستقیماً به چشم افراد نتابد

برچسب ها:

رزرو نوبت :‌

جهت رزرو نوبت از دکتر محمد باقر رجبی با شماره زیر تماس بگیرید یا از گزینه نوبت دهی آنلاین اقدام کنید!
021-88201656 retinclinic
تهران ، میدان ونک ، ابتدای بزرگراه حقانی ، نرسیده به گاندی جنوبی ، پلاک ۷۲ ، ساختمان پزشکان ۷۲ ونک ، طبقه چهارم ، واحد ۴۰۲