مقالات

نحوه انجام لیزر شبکیه چشم یا رتین

تاریخ انتشار : | دسته بندی : مقالات
2418 بازدید

لیزر شبکیه چشم

لیزر شبکیه چشم توسط فوق تخصص شبکیه انجام می شود. در این عمل، دستگاه لیزر با ایجاد انرژی زیاد با هدف قرار دادن شبکیه باعث حفظ دید در فرد می شود. غالبا این عمل در افرادی که دارای دیابت و فشار خون هستند بیشتر انجام شده و به نوعی از نابینایی کامل بیمار جلوگیری می کند.

 لازم است بدانید: دیابت از نوع بیماری هایی است که با اختلال در جریان خون باعث ورم شبکیه شده که دید فرد را با مشکل روبرو کرده و در بیشتر مواقع باعث نابینایی فرد می شود. همچنین ایجاد عروق جدیدی که در اثر اختلال جریان خون در افراد دیابتی پیش می آید از لحاظ عملکردی و بافتی مناسب نبوده و در نهایت با خونریزی در این عروق نابینایی را برای فرد به همراه خواهد داشت ، این عارضه که رتینوپاتی دیابتی نامیده می شود بایستی با عمل لیزر شبکیه از نابینا شدن بیمار جلوگیری کرد به همین منظور ما قصد داریم در این مطلب در رابطه با لیزر شبکیه و عوارض آن مطالب مختصر و مفیدی را برایتان ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

با توجه به اهمیت درمان مشکلات شبکیه ، جهت  معاینه توسط دکتر محمدباقر رجبی ، فوق تخصص شبکیه ،با شماره های موجود در سایت  برای تعیین نوبت تماس بگیرید. 

021-88201656

نحوه انجام عمل لیزر شبکیه چشم

نحوه انجام عمل لیزر شبکیه چشم

در واقع نحوه انجام لیزر شبکیه چشم به اینصورت است که پزشک فوق تخصص با استفاده از قطره های چشم باعث بی حسی چشم و در نهایت گشاد شدن مردمک چشم می شود، سپس سطح شبکیه را توسط پرتوهای نورانی عدسی هدف قرار می دهد.

 لیزر شبکیه سی دقیقه  طول کشیده و در خیلی از موارد این عمل به صورت سرپایی انجام می شود. افراد ممکن است در زمان انجام عمل لیزر شبکیه درد کمی را احساس کنند که در اثر جرقه های نورانی است که در هنگام انجام عمل لیزر ایجاد می شود و جای نگرانی نیست.

عوارض لیزر شبکیه

در برخی از افراد لیزر شبکیه چشم هیچ گونه عوارض بعد از  لیزر شبکیه و مشکلی نخواهد داشت و فرد بیمار می تواند بعد از مدت زمانی که برای انجام عمل درنظر گرفته شده است به منزل برگردد و به کارهای خود بپردازد. همچنین در این افراد مشکل دید جدیدی ایجاد نمی شود و غالبا تا چند ماه طول می کشد که موفقیت عمل لیزر شبکیه مشخص شود.

کات مهم در قبل و بعد از لیزر شبکیه

نکات مهم در قبل و بعد از لیزر شبکیه

غالبا بیمار قبل از لیزر شبکیه هیچ محدودیتی ندارد و می تواند تمامی کارهای روزانه خود را انجام دهد. بعد از عمل لیزر شبکیه نیز مشکل جدیدی پیش نخواهد آمد منتها در برخی از موارد ممکن است مشکل تاری دید در شب برای افراد پیش بیاید که بایستی به پزشک مراجعه کند، چرا که گاهی اوقات نیاز است عمل لیزر شبکیه برای بار دوم هم انجام شود.


برچسب ها:

رزرو نوبت :‌

جهت رزرو نوبت از دکتر محمد باقر رجبی با شماره زیر تماس بگیرید یا از گزینه نوبت دهی آنلاین اقدام کنید!
021-88201656 retinclinic
تهران ، میدان ونک ، ابتدای بزرگراه حقانی ، نرسیده به گاندی جنوبی ، پلاک ۷۲ ، ساختمان پزشکان ۷۲ ونک ، طبقه چهارم ، واحد ۴۰۲