مقالات

پارگی شبکیه در اثر ضربه به چشم

تاریخ انتشار : | دسته بندی : مقالات
16101 بازدید

پارگی شبکیه در اثر ضربه به چشم

ضربه به چشم و پارگی شبکیه

چشم از حساس ترین ارگانهای بدن انسان محسوب می شود و در معرض خطر است به همین دلیل گاهی ضربه به چشم موجب آسیب های جدی مانند پارگی شبکیه می شود . شبکیه لایه حساس به نور چشم است .

ضربه به چشم ممکن است به دنبال حوادث مختلف مانند تصادفات یا برخی از ورزش ها اتفاق بیفتد که نیاز به مراقبت های شدید دارد. ضربه به چشم علاوه بر پارگی شبکیه باعث خونریزی چشم و حتی شکستگی کاسه چشم می شود .

در صورت ضربه خوردن به چشم و آسیب به آن حتما لازم است بیمار صدمه دیده به یک مرکز چشم یا بیمارستان و یک متخصص چشم مراجعه کند اگر دیر اقدام به درمان شود  ممکن است بینایی به طور کل از بین برود  و خطرات بسیار جدی ایجاد کند.

جهت  معاینه توسط دکتر محمدباقر رجبی ، فوق تخصص شبکیه ،با شماره های موجود در سایت  برای تعیین نوبت تماس بگیرید. 

021-88201656

پارگی شبکیه

پارگی شبکیه

جداشدگی شبکیه چشم که در واقع جدا شدن لایه های عصبی از شبکیه است باعث تاری دید و مگس پران می شود و در صورت عدم درمان باعث از بین رفتن بینایی و ایجاد مشکل در زندگی فرد صدمه دیده می شود.

روش درمان این عارضه در موارد حاد، تنها راه درمان جراحی است که توسط فوق تخصص شبکیه انجام می شود . زیرا این مشکل به هیچ عنوان به خودی خود رفع نمی شود .  جراح بعد از معاینه و تشخیص اقدام به جراحی می کند . این جراحی روش های گوناگونی دارد که پزشک معالج با توجه به شدت صدمه وارده به شبکیه تشخیص می دهد از کدام روش استفاده شود. از لیزر شبکیه نیز جهت درمان استفاده می شود.

برای مثال در روش چسباندن شبکیه با استفاده از گاز، یک حباب گاز داخل چشم بیمار تزریق می شود تا به شبکیه چشم فشار وارد کند و باعث بسته شدن پارگی شبکیه می شود.

در مقاله روش درمان پارگی شبکیه به طور کامل با این روش ها آشنا شوید

بعد از جراحی پارگی شبکیه نیاز به مراقبت از چشم است . همچنین ممکن است بیمار تا مدتی بعد از جراحی دچار تاری دید باشد که به مرور زمان رفع می شود. توصیه های پزشک معالج بعد از عمل را جدی بگیرید و حتما از دارو ها و قطره های تجویزی به موقع استفاده کنید.

رزرو نوبت :‌

جهت رزرو نوبت از دکتر محمد باقر رجبی با شماره زیر تماس بگیرید یا از گزینه نوبت دهی آنلاین اقدام کنید!
021-88201656 retinclinic
تهران ، میدان ونک ، ابتدای بزرگراه حقانی ، نرسیده به گاندی جنوبی ، پلاک ۷۲ ، ساختمان پزشکان ۷۲ ونک ، طبقه چهارم ، واحد ۴۰۲