تاری دید و علت های آن

تاری دید

چشم ها دریچه ای روبه دنیای پیش رویمان هستند و قطعا از اهمیت بالایی برخوردارند ، تاری دید از جمله مشکلات چشمی است که افراد زیادی دچار آن می شوند . افرادی که از عینک استفاده می کنند گاها تاری دید را دلیل افزایش شماره عینک خود تلقی می کنند ، در صورتی که این عارضه ممکن است به دلایل مشکلات جدی تر اتفاق افتاده باشد و حتما باید به دنبال علت آن باشید.

عیوب انکساری که شامل نزدیک بینی و دور بینی و آستیگمات است و خشکی چشم از رایج ترین علت های تاری دید می باشند.

تاری دید که باعث می شود اشیا را به صورت مات یا کدر مشاهده کنید می تواند در یک یا هر دو چشم اتفاق افتد. این مشکل غالبا زود گذر است اما در صورت تداوم آن حتما باید جدی گرفته شود . پس از تشخیص علت تاری دید و درمان آن ، بینایی بهبود می یابد.

بیماری های شبکیه و تاری دید

بیماری های شبکیه چشم که گاهی بسیاری از آن ها  در صورت عدم درمان باعث از بین رفتن بینایی می شود ، از جمله علت های اصلی تاری دید در چشم هستند. بیماری های چشمی دیابت ، دژنراسیون ماکولا ، رتینوپاتی دیابتی ، پارگی شبکیه از جمله این بیماری ها هستند. تشخیص به موقع این بیماری ها توسط فوق تخصص شبکیه و درمان آن می تواند از نابینایی جلوگیری کند.

تاری دید ناشی از دیابت

دیابت یا قند خون بالا در طولانی مدت باعث آسیب به چشم می شود. افراد دیابتی می دانند که باید به طور منظم به پزشک مراجعه کند تا در صورت شروع علائم بیماری های چشمی دیابت ، اقدام به درمان کنند. یکی از نشانه های بیماری ها در افراد دیابتی تاری دید است. یکی از درمان های مهم و اصلی برای دیابت، انجام لیزر برای عوارض دیابت روی شبکیه است.

تاری دید ناشی از آب مروارید

آب مروارید از جمله بیماری هایی است که باعث از بین رفتن شفافیت چشم و کدر شدن عدسی  و تاری دید می شود. این بیماری که می تواند مادرزادی هم باشد با معاینه چشم توسط چشم پزشک قابل تشخیص است و تنها روش درمان آن جراحی است که هنگامی انجام می شود که آب مروارید در دید بیمار اختلال ایجاد کند.

تاری دید بعد از لیزیک

افرادی که جراحی های برداشتن عینک مانند عمل لیزیک و لازک را انجام می دهند ، بلافاصله بعد از جراحی دچار تاری دید می شوند . این تاری موقتی و طبیعی است و پس از مدتی رفع می شود.

تاری دید ناشی از ناخنک چشم

گاهی ناخنک های بزرگ در چشم باعث تاری دید و اختلال در بینایی می شوند که با جراحی برداشتن ناخنک بهبود پیدا می کند. ناخنک چشم که علت آن دقیق مشخص نیست ، زائده مثل مانندی است که در ملتحمه رشد می کند و باعث قرمزی چشم و سوزش می شود.