مقالات

درمان خونریزی چشم بر اثر دیابت

تاریخ انتشار : | دسته بندی : مقالات
31226 بازدید

اثر دیابت بر چشم

اثر دیابت بر چشم

از عوارض دیابت می توان به خونریزی چشم و آسیب به شبکیه اشاره کرد به همین دلیل افراد مبتلا به دیابت به دنبال درمان خونریزی چشم بر اثر دیابت هستند . در دیابت، سرعت و توانایی بدن در استفاده از گلوکز کاهش پیدا می کند و این باعث افزایش قند خون می شود. قند خون بالا باعث می‌شود مویرگ‌های شبکیه آسیب ببیند و در نتیجه ورم شبکیه اتفاق بیفتد که باعث کم شدن قدرت بینایی فرد می‌شود.

یکی از رایج ترین عوارض این بیماری که در صورت عدم درمان منجر به نابینایی می شود ، رتینوپاتی دیابتی است که در آن بر اثر افزایش قند خون رگ هایی اضافی در شبکیه ایجاد می شوند و خونریزی این رگ ها باعث اختلال در بینایی می شوند. این خونریزی در برخی بیماران به شکل مگس پران چشم ظاهر می شود و عدم توجه به آن می تواند باعث نابینایی شود.

علائم این بیماری کاملا مشخص نیست  اما از  جمله علائم معمول می توان به تاری دید و درد چشم و دوبینی در افراد دیابتی اشاره کرد و تشخیص به موقع این بیماری  فقط با معاینات چشمی منظم امکان پذیر است.به همین  دلیل به افراد دیابتی توصیه می شود تا در فواصل زمانی منظم حتما به فوق تخصص شبکیه مراجعه کنند. اگر عوارض این بیماری به موقع تشخیص داده شود بیش از 90 درسد بیماران از خطر نابینایی نجات می یابند.

جهت درمان عوارض بیماری دیابت  و  یا  معاینه توسط دکتر محمدباقر رجبی ، فوق تخصص شبکیه ،با شماره های موجود در سایت  برای تعیین نوبت تماس بگیرید.

021-88201656

درمان خونریزی چشم بر اثر دیابت

درمان خونریزی چشم بر اثر دیابت

خونریزی داخلی چشم ممکن است به دلایل گوناگون از جمله ضربه چشم یا افزایش فشار خون یا پارگی شبکیه رخ دهد اما دیابت نیز یکی از علت های آن است . اگر به موقع تشخیص داده شود می توان آن را درمان کرد اما متاسفانه برخی بیماران به علت عدم مراجعه به موقع ، بینایی خود را از دست می دهند و دیگر قابل جبران نیست.

جدید ترین درمانی که برای درمان خونریزی چشم بر اثر دیابت ارائه شده است تزریق داخل چشمی دارو هایی مانند آواستین است. آمپول آواستین از ایجاد عروق جدید که در شبکیه چشم افراد دیابتی صورت می‌گیرد ، جلوگیری می‌کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه تزریق آواستین و مراقبت های آن به مقاله تزریق آواستین مراجعه کنید.

یکی دیگر از روش های درمان خونریزی چشم بر اثر دیابت لیزر درمانی است. البته در موارد شدید که افراد دچار پارگی شبکیه شده اند ، ابتدا جراحی و سپس از لیزر استفاده می شود. بعد از لیزر، خطر از دست رفتن دید به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد. لیزر باعث افزایش دید نمی شود و انجام لیزر درمانی جهت حفظ بینایی است.

این روش های درمانی صرفا جهت حفظ بینایی می باشند و متاسفانه درصورتی که بینایی فرد مبتلا به دیابت از بین برود ، برگشت ناپذیر است . به افراد در معرض این بیماری توصیه اکید می شود ضمن رعایت رژیم غذایی مناسب و انجام ورزش و کنترل قند خون ، حتما در فواصل منظم به چشم پزشک مراجعه نمایند

برچسب ها:

رزرو نوبت :‌

جهت رزرو نوبت از دکتر محمد باقر رجبی با شماره زیر تماس بگیرید یا از گزینه نوبت دهی آنلاین اقدام کنید!
021-88201656 retinclinic
تهران ، میدان ونک ، ابتدای بزرگراه حقانی ، نرسیده به گاندی جنوبی ، پلاک ۷۲ ، ساختمان پزشکان ۷۲ ونک ، طبقه چهارم ، واحد ۴۰۲