مقالات

درمان رتینوپاتی دیابتی با تزریق داخل چشمی

تاریخ انتشار : | دسته بندی : مقالات
2877 بازدید

دیابت و چشم

دیابت یا بیماری قند خون از شایع ترین بیماری های بدن در جهان است. افراد دیابتی در معرض ابتلا به رتینوپاتی دیابتی هستند. دیابت در انواع نوع 1 و دیابت نوع 2  که از  شایع‌ترین انواع بیماری هستند و انواع دیگری شامل پیش دیابت و دیابت بارداری است.

افراد دیابتی به دلیل این که بیشتر در معرض از دست دادن بینایی هستند باید به طور مرتب توسط فوق تخصص شبکیه معاینه شوند . اگر دیابت کنترل نشود به مرور زمان مویرگ های غیر طبیعی در شبکیه چشم تشکیل می شوند که باعث تاری دید ، خونریزی شبکیه و جداشدگی شبکیه می شود.

رتینوپاتی دیابتی

رتینوپاتی دیابتی

رتینوپاتی دیابتی که از عوارض چشمي دیابت می باشد، به دلیل تغییرات ایجاد شده در رگ‌های خونی رخ می‌دهد و می‌تواند باعث تخریب شبکیه چشم شود و در نتیجه تصویری که شبکیه به مغز میفرستد را تار كند. این بیماری از علت های اصلی افت دید محسوب می شود.

اگر چشم پزشك پس از معایناتی که در فواصل منظم انجام می شود ، رتينوپاتی ديابتی را تشخيص دهد ممكن است نياز به عكس رنگی  ته چشم يا آزمايش خاصی بنام "آنژيوگرافی با فلوئورسئين" باشد تا مشخص شود بیمار نیاز به درمان دارد یا خیر.

درمان رتینوپاتی دیابتی با تزریق داخل چشمی

درمان با تزریق داخل چشمی

برخی از دارو ها از خونریری شبکیه ، تورم شبکیه و جداشدگی آن جلوگیری می کند . همچنین برخی جراحی ها مانند ویترکتومی و لیزر شبکیه در جلوگیری از پیشرفت بیماری رتینوپاتی دیابتی موثر هستند . اما جدید ترین روش درمان رتینوپاتی تزریق داخل چشمی است .

در تزریق داخل چشمی دارو هایی مانند آواستین توسط متخصص به چشم تزریق می شود . آواستین داروی ضد تشکیل عروق جدید می باشد که باعث می شود تورم شبکیه کاهش پیدا کند  و درمان با لیزر بهتر جواب دهد و تاری دید اصلاح شود.

افراد دیابتی باید توجه داشته باشند که نکته اصلی در پیشگیری از این بیماری ، رژیم غذایی مناسب و کنترل قند خون و معاینه چشم در فواصل منظم می باشد.

برچسب ها:

رزرو نوبت :‌

جهت رزرو نوبت از دکتر محمد باقر رجبی با شماره زیر تماس بگیرید یا از گزینه نوبت دهی آنلاین اقدام کنید!
021-88201656 retinclinic
تهران ، میدان ونک ، ابتدای بزرگراه حقانی ، نرسیده به گاندی جنوبی ، پلاک ۷۲ ، ساختمان پزشکان ۷۲ ونک ، طبقه چهارم ، واحد ۴۰۲