مقالات

رتینوپاتی دیابتی چگونه درمان میشود

تاریخ انتشار : | دسته بندی : مقالات
1569 بازدید

رتینوپاتی دیابتی

درمان رتینوپاتی دیابتی چگونه میباشد ؟ این سوالی است که ذهن بسیاری از افرادی که مبتلا به بیماری رتینوپاتی دیابتی هستند را به خود مشغول کرده است. مطالعه این مقاله به شما کمک می کند تا پاسخ سوالتان را دریافت کنید. نکته ای که بسیار حائز اهمیت این است که این بیماری باید توسط فوق تخصص شبکیه درمان شود بنابراین جستجوی بهترین فوق تخصص شبکیه امری طبیعیست.

این بیماری که از عوارض چشمی دیابت است منجر به آسیب عروق شبکیه چشم می شود. در افراد دیابتی با افزایش سطح قند خون رگ های غیر طبیعی در شبکیه ایجاد می شود که عوارضی را به دنبال دارد. افراد مبتلا به این بیماری در صورت عدم درمان ممکن است دچار خونریزی شبکیه و یا پارگی شبکیه شوند که عواقب ناگواری را به همراه دارد.

چگونگی درمان رتینوپاتی دیابتی

چگونگی درمان رتینوپاتی دیابتی

بعد از اشاره مختصر به این بیماری به سوالی که در ابتدا مطرح کردیم برمی گردیم. درمان رتینوپاتی دیابتی چگونه می باشد ؟  درمان رتینوپاتی دیابتی با توجه به میزان پیشرفت بیماری متفاوت است و یک متخصص شبکیه خوب می تواند تصمیم درست درباره انتخاب روش مناسب برای بیمار بگیرد.

جدیدترین روشی که توصیه می شود تزریق داخل چشمی است. در این روش داروهایی مانند آواستین که جلوی رشد عروق اضافی را می گیرد در فواصل زمانی که پزشک مشخص می کند به داخل چشم تزریق می شود.

یکی دیگر از روش ها لیزر شبکیه است که در آن با تاباندن لیزر خاصی عروق غیر طبیعی را از بین می برند. لیزرها در درمان بیماری های شبکیه به یک ابزار رایج و بسیار قدرتمند تبدیل شده اند .زمانی که اشعه لیزر بر روی رگهای آسیب دیده تابیده می شود باعث بسته شدن رگهای نشت کننده می شود و ورم شبکیه کاهش می یابد.

در صورت جداشدگی شبکیه از عمل ویترکتومی استفاده می شود. در این روش با تزریق گاز یا روغن سیلیکون شبکیه را به محل خود می چسبانند.

علائم و تشخیص رتینوپاتی دیابتی

افراد دیابتی با هر نوع از این بیماری باید حتما توسط چشم پزشک در فواصل زمانی منظم مورد معاینه قرار بگیرند تا در صورت ابتلا سریعا مراحل درمان را جهت بهبودی طی کنند. زیرا تشخیص به موقع ، نتیجه درمان را بهتر کرده و همچنین هزینه کمتری را به دنبال دارد.

جهت معاینه‌ی چشم، پزشک ابتدا از قطره مخصوصی برای گشادکردن مردمک چشم استفاده می‌کند، سپس به استفاده از وسایل و دستگاه مخصوصی به بررسی درون چشم و شبکیه می‌پردازد. علائم این بیماری عمدا شامل تاری دید و مشکلات دید در شب است که بلافاصله با مشاده این علائم باید به پزشک مراجعه کرد زیرا عدم درمان منجر به نابینایی می شود.

برای بیماران دیابتی کنترل روتین قندخون، فشارخون و سطح کلسترول ضروری است

رزرو نوبت :‌

جهت رزرو نوبت از دکتر محمد باقر رجبی با شماره زیر تماس بگیرید یا از گزینه نوبت دهی آنلاین اقدام کنید!
021-88201656 retinclinic
تهران ، میدان ونک ، ابتدای بزرگراه حقانی ، نرسیده به گاندی جنوبی ، پلاک ۷۲ ، ساختمان پزشکان ۷۲ ونک ، طبقه چهارم ، واحد ۴۰۲