مقالات

عوارض عمل اسمایل چشم

تاریخ انتشار : | دسته بندی : مقالات
12222 بازدید

عمل اسمایل چشم یک روش نسبتاً کمتر تهاجمی و غیر تهاجمی برای اصلاح قرنیه است و در عمق 110 تا 130 میکرونی سطح قرنیه با ایجاد دو برش انجام می شود. ادعا می شود که عوارض عمل اسمایل چشم کم است و به خوبی می تواند از استحکام قرنیه محافظت کند. خشکی چشم در روش عمل اسمایل چشم نسبت به روش لیزیک تا میزان قابل توجهی کمتر است و با این حال این روش درست مانند روش لیزیک ایمن و دقیق است.

 سخت ترین قسمت در عمل اسمایل چشم این است که برای نگه داشتن چشم در هنگام عمل فشارهایی به چشم وارد می شود و ممکن است عوارض عمل در این زمینه اندک باشد. این عمل بسیار بی صدا و ساکت انجام می شود و در آن از هیچ گونه تیغی برای اصلاح قرنیه و درمان آن استفاده نخواهد شد. زمانی که پس از عمل اسمایل چشم برای استراحت و بازیابی قدرت بینایی به صورت کامل مورد نیاز است، معمولاً بیشتر از زمان مورد نیاز برای لیزیک کردن است و ممکن است یک ماه یا بیشتر نیز به طول بینجامد.

عوارض عمل اسمایل چشم

عوارض عمل اسمایل چشم چیست؟

عمل اسمایل چشم نیز ممکن است مانند سایر اعمال پزشکی عوارض کوتاه مدت یا حتی بلند مدتی داشته باشد که در ادامه به مهم ترین آن ها اشاره خواهد شد:

  • ممکن است پس از عمل اسمایل چشم تا مدتی، به خصوص در طول شب، در اطراف چراغ ها و لامپ های روشن هاله هایی مشاهده کنید که به مرور این عارضه از بین خواهد رفت.
  • ناحیه ای که تحت درمان قرار گرفته است ممکن است ملتهب یا دچار عفونت شود.
  • یکی دیگر از عوارض  این است که ممکن است کیفیت دید شما پس از عمل به طور کامل اصلاح نشده باشد. این مسائل اغلب با تجویز عینک یا لنزهای تماسی توسط پزشک و همچنین جراحی های لیزر و... قابل درمان و بهبود خواهد بود.

با این که بیشتر عوارض عمل اسمایل چشم موقتی و گذرا هستند، ولی در موارد نادری ممکن است بیماری که عمل اسمایل چشم داشته است، عوارض زیر را نیز داشته باشد:

  • کیفیت و کمیت دید او حتی نسبت به قبل از انجام عمل اسمایل چشم بدتر می شود.
  • ممکن است در موارد نادر، نابینایی نیز جزو عوارض عمل اسمایل چشم باشد.
  • ممکن است رشد اپیتال را در سطح چشم تجربه کنید.
  • احتمال دارد پس از عمل لکه های سیاهی در روی سطح چشم ایجاد شود که ناشی از وجود قطره های آب، ضایعات یا هوای باقی مانده بین دستگاه اسمایل و سطح چشم باشد. این دسته از عوارض عمل اسمایل چشم معمولاً در افرادی دیده می شود که قرنیه های ضخیم تر و عدسی نازک تر دارند.
  • ممکن است در حین عمل اسمایل چشم پارگی عدسی اتفاق بیفتد.
  • یکی دیگر از عوارض عمل اسمایل چشم که نادر نیز هست، پارگی بیش از مقدار لازم قرنیه در طول عمل اسمایل چشم است که می تواند ناشی از کم دقتی یا عوامل دیگر باشد. این مسئله را می توان با تجویز کردن لنزهای تماسی بانداژ تا حدود بسیار زیادی بر طرف کرد.
رزرو نوبت :‌

جهت رزرو نوبت از دکتر محمد باقر رجبی با شماره زیر تماس بگیرید یا از گزینه نوبت دهی آنلاین اقدام کنید!
021-88201656 retinclinic
تهران ، میدان ونک ، ابتدای بزرگراه حقانی ، نرسیده به گاندی جنوبی ، پلاک ۷۲ ، ساختمان پزشکان ۷۲ ونک ، طبقه چهارم ، واحد ۴۰۲