مقالات

فیلم عمل prk

تاریخ انتشار : | دسته بندی : مقالات
3097 بازدید

عمل prk

یکی دیگر از جراحی های رایج اصلاح عیوب انکساری ، عمل prk  یا پی آر کی است. در این جراحی نیز مانند سایر جراحی های لیزیک و لازک با استفاده از لیزر سطح قرنیه را تغییر می دهند. اما تفاوتی که این عمل را از سایر جراحی ها متمایز کرده است این است که در این جراح لایه از سطح قرنیه تراشیده می شود و سپس لیزر به آن تابانده می شود.

 این عمل برای افرادی كه مردمك درشت وقرنیه نازك دارند و یا مبتلا به خشكی چشم میباشند مناسب است. اما در نهایت این پزشک معالج است که با معاینه بیمار تشخیص می دهد کدام جراحی مناسب تر است.

زمان این عمل نسبت به جراحی لیزیک کوتاه تر است و بیمار ممکن است تا چند هفته بعد از جراحی دچار خشکی چشم و حساسیت به نور باشد. در مجموع بیماران از نتایج PRK راضی هستند. برخی افراد خاص ممکن است با وجود اصلاح کامل به دلیل وجود اعوجاجات ناخشنود باشند.

معمولا" برگشت كامل ديد پس از عمل prk حدود 6 هفته طول مي كشد اما اين زمان در افراد مختلف متفاوت است و ممكن است در بعضي مواقع بيشتر باشد

عمل prk

فیلم عمل پی آر کی

همانطور که در ویدئو زیر مشاهده می کنید در عمل prk  ابتدا لایه ای از سطح قرنیه به آرامی و با احتیاط توسط چشم پزشک تراشیده می شود. سپس سطح قرنیه توسط لیزر جهت اصلاح نزدیک بینی یا دوربینی تغییر داده می شود .

چشم پزشک در انتهای عمل از یک لنز تماسی برای پوشاندن سطح قرنیه تا زمان ترمیم لایه سطحی آن استفاده می کند. سپس برای بیمار از قطره هایی استفاده می کند و همچنین  قطره های آنتی بیوتیک به مدت یک هفته و کورتیکوستروئید برای مدت چند ماه تجویز می شود تا از آن برای کاهش درد و عوارضی مانند خشکی چشم و جلوگیری از عفونت چشم استفاده شود.

رزرو نوبت :‌

جهت رزرو نوبت از دکتر محمد باقر رجبی با شماره زیر تماس بگیرید یا از گزینه نوبت دهی آنلاین اقدام کنید!
021-88201656 retinclinic
تهران ، میدان ونک ، ابتدای بزرگراه حقانی ، نرسیده به گاندی جنوبی ، پلاک ۷۲ ، ساختمان پزشکان ۷۲ ونک ، طبقه چهارم ، واحد ۴۰۲